Monday, November 18, 2013

Daging BlackPaper !!

Assalamualaikum :)
Hye To All and Hey-Ho !

Hamek hengkoo, mementang cuti la kann, sampai 2 entry sekali aku update, tapi semua pasal makanan, nampak bebenauu aku suka masak (suka makan sebenarnya)
Hokay-2, disebabkan kat matrik takleh nak masak beriya iya, aku pun menghabiskan masa memasak kat rumah, yelah, nak harapkan mak aku, kesian pulak kan, kalau ada abang aku, boleh gakla, suruh suruh dia pegi beli lauk, harapkan aku, harap pagar makan padi (ok aku melalut)

Sebabnya, aku memang tak suka keluar rumah, aku lebih suka dok tergolek depan tb, sambil pegang batal busuk, sambil tengok csi, sambil minum vitagen. hakhak. Tak gemorr sosial life sesangat, biasa biasa sudehh.

So, for short, harini mak aku tak masak, ada je carbonara semalam, tapi mood nak makangg nasi, so godek peti ais, benda paling paling paling senang nak masak ! (betapa senangnya sampai ada pengulangan di situ ye)

Ok start !
Bahan :
1. Daging (aku pakai daging burger ramli je, sonang, kalau nak pakai daging biasa kene rebug dulu)
2. Megi blackpaper
3. Bawang besar (bulat bulat)
4. Bawang kecik dan bawang putih (bland / cincang)

bawang besar habis, aku pakai je bawang kecik.


Cara :
1. potong daging tu petak petak (bujur ponboleh, ekeke)
2. Goreng daging tu dan ketepikan.
3. Panaskan minyak, masukkan semua jenis bawang.
4. Bancuh sikit serbuk blackpaper dengan air.
5. Masukkan dalam kuali tadi.
6. Masukkan daging, then SIAP !!


See, dah cakap awal-awal, simple mimple, memang resepi orang malas cam akuu, hehehe. Megi dah menyenangkan hidup hengko dah, just tambah air je, tayah pikir cemane nak buat sos blackpaper tu. So, selamat mencuba !!!


No comments:

Post a Comment