Friday, February 17, 2017

Nasi Ayam Penyet Wong Solo VS Ayam Penyet Warisan

Assalamualaikum:)
Hye Guysss
Hey-Ho and Holla everyone.

Tbh, i am a huge fan of ayam penyet. Tak tahu lah kenapa, mungkin sebab kecik-kecik selalu tengok sinetron pastu berangan nak kawen dengan randy pangalila kot, hakhakhak *tercekik*
So, dah biasakan mulut ni makan makanan indonesia ecehhh *tercekik lagi*

Ada beberapa kedai ayam penyet kat Malaysia ni, sangatt banyak sebenarnya. Antara yang aku selalu nampak ayam penyet AP, ayam peneyt warisan and the famous one Wong Solo. 

Ni based on my tekak lah ehh, i would rate Ayam Penyet Warisan 9/10. Why? Where did the 1/10 go?
!/10 tu ditolak sebab harga dia agak mahal. So, takleh la nak makan tiap hari hahaha. Aku suka nasi ayam penyet kat sini sebab ada kriuk-kriuk kat ayam tu, hahaha.
Ada satu hari tu, takde tauu kriuk-kriuk tu pastu aku panggil pekerja dia minta kriuk-kriuk tu, gigih kan hakak.
Ayam dia sedap, sambal pun sedap, and yang paling best sayur dia pun banyak. Kacang panjang ada, timun ada, kobis ada, kangkung ada. Soooo nice tauu. Ayam penyet warisan ni boleh minta sup kosong. Sebab nasi ayam penyet macam kering sikit kan, so aku ni pulak memang suka benda berkuah sikit, makan kering-kering kang kot lah ternampak randy pangalila singgah makan dah lah aku tercekik ke pulak kan. Jatuh air muka noks!

Wong Solo pulak i would rate it 8.5/10.
Ok, firstly, wong solo ni takde sup. Hahaha. Tapi yang best and uniknye, dapat air mineral kecik tu for free, yahhh like really for free *i lovee free item*
So, dah jimat takyah nak order air, air suam pun dah 50 sen kat kedai.
Sambal kat Wong Solo ni memang sedap and lain dari yang lain. Cuma pedas sikit la untuk orang yang tak makan pedas macam aku ni.
Ayam Penyet kat sini takde kriuk-kriuk tu, so sedih tauu. 
The best thing kat sini air mangga dia memang superb beb, gila punya superb. Likat dan pekat sangat macam minum pati air mangga tau. Aku rasa dia tak blend dengan air tauu sebab memang terasa buah dia tuu. Air mangga dia aku bagi 10/10. 
So, kalau korang singgah makan kat sini, wajib try tauu air mangga dia. 
Antara kedai wong solo yang aku pernah try makan kat Ampang and kat Bangi.

So, till then, see ya !
Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment