Saturday, November 5, 2011

Hukum Hudud !

Assalamualaikum .
Okayy , kali nihh , aku nak terangkan pasal hukum hudud !
harus aku ingatkan HUKUM HUDUD ialah HUKUM ALLAH , sesiapa yang menggelakkan , membantah , mempertikaikan dan segala meng lahh , secara automatiknya telah murtad !
harini , aku nak menegakkan kebenaran dan perjuangan yang telah dilakukan Nik Aziz , bukan mahu mencampur adukkan isu politik , tetapi , hanya mahu menegakkan perjuangan sebagai seorang muslimah . 
sebagai orang islam , kita seharusnya percaya pada ketentuan dan ketetapan yang telah Allah buat , jika lakukan suruhannya , pasti kita akan selamat . jika sebaliknya ? jawab sendiri lahh .
Mengapa terlalu banyak maksiat yang berlaku ???? jawapan yang sangat mudah dan rimgkas ! kerana hukum hudud tidak dijalankan !!!! tak percaye ?

Kepada non muslim , ataupun muslim , anda sebenarnya sudah dimomokkan dengan cerita tentang hukum hudud , bila dengar tentang hudud , pasti anda terfikir potong tangan jika mencuri , pancung jika membunuh , rejam jika berzina dan sebagainya . Adakah anda tahu , sebenarnya mencuri atas alasan kelaparan tidak mengapa ? dan , jika anda dituduh melakukan sebarang kesalahan seperti berzina , mencuri , dan sebagainya jika tidak ada 4 saksi , kesalahn tersebut bukan lagi mengikut hukum hudud , tetapi jatuh kepada hukuman mahkamah , dan sekiranya sudah ada empat saksi , tetapi , salah seorang saksi tidak solat subuh , hukuman juga tidak mengikut hukum hudud ! 
Islam itu mudah , Allah tidak sewenang - wenangnya menghukum manusia , hukum Allah tidak kejam seperti yang telah disebarkan , hukum Allah sangat indah , aku bukan nak sentuhh isu agama .Utusan Malaysia telah menghina hukum hudud dalam kartunisnya yang bertarikh 26 / 9 / 2011 .
nak tengok gambarnya ???
jap ehh , jelajah google jap , ha ! dah jumpa :.
Utusan Hina Islam dan Hukum Hudud,Utusan Malaysia kurang ajar,Utusan Malaysia hina Islam,Utusan Malaysia Bodoh,Utusan Bodoh

Subhanallah , menghina hukum hudud sama dengan menghina Allah ! bertaubatlahh . Jika Malaysia sering dianggap sebagai negara islam , tp bagi saya Malaysia belum cukup Islam untuk diangkat sebagai  sebuah negara Islam . jika anda bukan islam sekalipun , pasti akan selamat berada dikalangan orang islam , seperti perjanjian hudaibiah , Nabi Muhammad tidak pernah membenci orang yang bukan islam ...
Ada mata kita bicara , ada mulut kita bicara , ada akal , kita fikirkanlah !

1 comment:

  1. Oh ini toh hukum hudud tuh, saudari nih aku acungi jempol dalam hal pemahaman terhadap apa yang saudari tahu, hukum hudud adalah betul sekali,

    ReplyDelete