Monday, February 4, 2013

Rezeki :)

Assalamualaikum,
Hye To All,
Talk about rezeki, masing-masing ada rezeki masing-masing kan? Aku dah aware something sejak aku berusia 18 tahun ni, hehe, yelah, dulu aku duduk asrama dan the way I thinking pun sangat tidak matang lahh. Contohnya macam, something happend, and I can`t think what the hikmah, eventhough i know about the hikmah-2 and so on. Bila kita tak matang, kita secara automatiknya tidak dapat berfikir secara sempurna walaupun kita tahu mngenainya (like me).

So, sejak aku bekerja ni, aku telah berjumpa dengan ramai orang, means is berjumpa dengan banyak perangai. Macam-macam jenis manusia ada kat dunia ni. Contohnya, masa tengah bekerja, aku melatih diri aku supaya tidak sombong mahupun jeles dengan rakan sekerja. Memang akan wujud PHD dalam diri antara rakan sekerja. Contohnya bila member aku dapat sesuatu yang menguntungkan like dapat jual membership, aku dengan cepat mengingatkan diri aku, iru rezeki dia dan rezeki aku akan tiba. Jangan biarkan diri kita dikuasai oleh nafsu, tapi kita yang menguasai nafsu okayhh :)

Kalau kita nak rezeki kita murah, haruslah rajin SOLAT DHUHA okay, banyak sangat kelebihan solat DHUHA ni, dulu masa sekolah, tak sempat buat sebab sekolah kan, kecuali bulan Ramadhan je. So, sekarang ni aku dah tidak tinggal di asrama, for me aku boleh buat Dhuha prayer anytime right? But, still syaitan win, selalu je aku bangun lewat, padahal, nak solat Dhuha tu dalam 5 minit je kan. Tulah, manusia selalu bagi alasan, so, from now on, marilah kita bersama-sama mempraktikkan solat sunat Dhuha. 

Bila kita solat Dhuha, kita akan rasa tenang, sebab solat pagi-2 kan? dan banyak sangat hikmah disebaliknya. bagi yang baru je mula berjinak-jinak dan ingin mngetahui dengan lebih lanjut mngenai solat sunat Dhuha, bolehlah bertanya kat encik GOOGLE okayy. So, that all for now, adios:)

p/s: aku rase aku sweet ngan mak aku, haha ^_^

No comments:

Post a Comment