Saturday, March 30, 2013

Fun Time :)

Assalamualaikum :))
hey-Ho. Lamonyoo den tak menaip blog ni, kempunan dah jari ni nak menaip walaupun tak tahu ada ke reader blog ni, bhaha. aku seorang blogger perasan bila menaip and ingatkan ramai sangat yang nak baca. haha :) Jom mula dengan gambar candid yang sangat sporting.
Orite, aku malas nak fikir hectic life, so, jom aku cerita pasal aku pergi ke luar KL, bhaha, bajet nak cakap luar negara. rupenye luar negeri je. Tak mampu. haha, tapee, as long as I have a lot lot lotss of fun :)
So, aku telah pergi ke kelantan untuk mengambil abang aku yang belajar kat sana, dia dah habis asasi, so sambung kat UMKL pulak, and macam biase lah, kalau pergi kelate, mana sah kalau tak singgah pasar siti khadijah, haha, then, aku makan nasi air, sebab nampak ada banner besar tulis nasi air, then, rase macam nak try la pulak kan, then I try it. And, nasi air tu actually, bubur ngan sup, tapi kat kedai tu special sikit, sebab ada paru ngan daging, ngan ikan bilis ngan kacang ngan ape tah lagi. Then, next day, kitorang tidur kat terengganu pulak, travel. Lupa pulak nak cakap, aku holiday 3 hari 2 malam. Then, kat terengganu, kitorag having a very-vey-very great time, makan burger bakar, then makan keropok lekor kat tepi pantai, tersangatlah seronok, dapat tengok ciptaan Allah sambil dalam hati banyak kali cakap Subhanallah, cantik sangat. Sangat release tension, macam mana la kat syurga nanti kan? Keropok lekor dia pelik sikit, sebab dia salut tepung, dah macam goreng pisang. Then kitorang pegi kampung losong, situ lah bermulanya keropok lekor losong, ada la sejarahnya, then banyak sangat orang kampung jual dan buat keropok depan rumah, kitorang pun beli yang dah siap then makan dalam kereta, keropok losong ni lain sikit, dia rebus dalam minyak kot, dia tak goreng. So, keropok tu jadi gebuu, hehe :)
Then, aku beli jersey terengganu, bukan yang gred A punya jersey, tapi yang ORI tapi harga murahh :) hehe. Tadi johor lawan terengganu, tapi kalah :( , haha. kalah sebab aku beli kot.


So, tu first holiday, the following week tu aku pergi pulau pinang pulang, si pemilik blog tak reti duduk diam. Pi pekena pasembok, haha. kali ni, konvoi 3 kereta, ada anak anak sedara yang senitasa mengecohkan suasana. Biasalah, budak-2 kan nakal, kena marah lah. Tapi yang paling kelakar, anak sedara aku solat jamak asar dengan maghrib, hahaha, ada yang solat magrib 2 rakaatla. ada yang malas solat lah, macam-2 kerenah.

Char kuew teoww at restoran Kapal, so, makan pun dalam mangkuk kapal.

ni la ateef, solat cukup syarat je, haha, InsyaAllah nanti jadi anak yang baik.


sian si zahirah ni, sampai tertido, tunggu makcik-2 shopping jeruk, haha :)


pejuang lahad datuuu kah?


yeahh, penang hill ! finally.


amna najwa *bak kata abang dia, "amna si seksi" haha


semua kanak-kanak yang mengehbohkan suasana :)




ada teropong disediakan, kena bayar seringgit, tapi tak nampak pape pun, kabus kowt.


berada di atas bukit bendera, tapi takdo bendera pun atas tu, beruk ada la, haha :)



ateef tak habis-2 cakap "adik tak nak balik" haha, lawakss sangat.

And malam tu aku tidur ngan Alif, gambar kat bawah yang pakai topi Gap tu, Alif ni pelik sikit, kalau tido je, tangan merayau cari siku orang, haha, Alif tu sampai pernah mimpi aku tau, haha, die demam then kate demam rindu kakak, woo, terharu titeww :')




And kitorang menginap kat Vistana Hotel, pergi ke penang lalu penang bridge, balik tu baru naik feri, baru rasa dua-2 pengalaman. Dekat penang, kitorang pegi, town dia, beli jeruk Pak Ali yang keluar TV tu... haha. Nak beli jersey penang tapi tak jumpa, sebab penang tak fames sangat pasal bola ni. Kitorang pi pekena nasi kandaq. memang sedappp, haha, ingatkan nak try line clear punya nasi kandaq, tapi macam kotor sikit, so, makan kat restoran. haha, bajet je kan bunyinya tu.



 Then, kitorang pergi bukit bendera, naik train sampai atas. Bukan ada apa sangat, just tengok pemandangan je la. Then pegi batu feringgi, mana sah pegi penang tak pegi batu feringgi. Then, tak mandi laut, sebab air kotor sikit, tapiii, aku naik yang payung belon tu, apa nama dia ehh? tak tahula, tapi best sangat, alah, dia macam payung terjun, tapi tali dia sambung kat bot, then bawak pusing keliling laut, sangat cantik pemandangan dari atas, then sempat nyanyi lagi,~~ I believe I can fly~~, haha :) seronok.








(cuaks gila kut time nak lay down tu)
then, last day tu bawak budak-2 mandi swimming pool, ada yang pegi gym jugak, tapi aku dah basah sebab jaga anak sedara dalam kolam.



(ingat budak-budak je teringin nak mandi? orang tua bangkrek ni pun teringin)

(pandai pulak anak-2 sedara aku ni, dah pakai swimming suit pastu kate nampak aurat, sebab nampak lutut :)

So, tu je lah, act mood berblog hilang pulak, tu yang ayat jadi tak best tu, later update lagi okayy :)

No comments:

Post a Comment