Tuesday, December 11, 2012

What your plan ?

Assalamualaikum :)
HOLA ! Yeah, Tajuk entry ni 'what your plan?'. Act, it suppose to be what my plan, tapi suka hati kita lahh kann :) Okayy, seriusly tak tahu lagi bagaimana untuk menguruskan masa by myself. This happend because kat sekolah kan dah biasa semua cikgu yang aturkan, eventhough I am a hostel student, still bingung untuk menguruskan masa dengan sendirinya. So, memang nama aku naik untuk ke PLKN, namun, aku telah ditempatkan dalam kumpulan 2 atau 3. So sad :'(
BUT, Allah maha perancang :) Just smile and follow the flow. My first plan is act, nak cari kerja. Tapi, penyakit MALAS masih menghantui aku. HAHA. So, 2nd plan is ambik lesennnn. Tapi, mak aku macam keberatan je, maybe sebab aku ni kan wanita *ecehh*wanita lah sangatkann*
3nd plan, sambung karate or jadi assistant master. Haha, fuyyohhh! master ada offer aku wether aku nak kerja jadi trainer karate or tak lepas SPM, tapi aku tak pasti lah. takut nak contact master. ~hoho~

****
Tadi, kite tengok berita ade master kite keluar TB (berita) , pasal AUG kat loas. Master yang pernah kite makan kat Ajimal (mamak stall)

****

And the last plan ! Practise jadi suri rumah sepenuhh masa, haha. Lawakss ! Duduk rrumah, buat sume house chores, ehh best jugak tau, at least aku dapat tahu macam mana mak aku bole buat semua bende tu, so, when I do all that chores, feel like superwoman hoke >.< Nak jadi superwoman jugak? try lerr.
Aku ni pulak bila dah buat kerja, tak boleh stop-stop. Jadi aku ni kemas rumah time petang-petang sikit, lepas solat asar lah selalunya, sebab, nanti kalau aku kemas pagi-pagi, petang bersepah, mak aku balik kerja petang, so, bila mak aku balik kerja tu, dia tengok rumah bersih, kemas dan suci bagai berada di syurga, mesti dia puji aku :) ~hehe~

So, sape yang terhingin nak upah aku jadi suri rumah die, kene banyar aku RM 1000 per second. Haha *just kidding (:*

Jadi kalau korang ada plan sepanjang cuti ni, terutamanya yang ex student like me, just share your plan during this free time, maybe bole ajak aku kerja sekali ngan korang :)))
hoho, so till here only lahh :) later on kite bloggy lagi okayy darl :)



p/s : I am getting older now (should react like what ? )


No comments:

Post a Comment