Saturday, December 29, 2012

SunPlay :)

Assalamualaikum w.b.t
Hye to all :) Today, I wanna to talk about sunplay, ala, sunblock tu, ha? tak tahu jugak ? ala, sunplay yang harga dia 20 lebihh and sangat kecik dan comel, bole diabawa kemana saja, tahu ke tidakk ? Okay, tape-2, tapayah nak turn onn kau orang punye modulla oblongata *ecehh*. Meh sini I tunjuk gambar nye okayy bebehh ?


ha, ni lah die. Tapi aku beli warna putih pink, yang putih pink tu spf 60, untuk aku pakai hari-hari, kalau yang kat atas ni spf130 lebih sesuai untuk pantai pr laut ke or pape je lahh yang expose kan diri korang tu kat sinar UV. Sebab-sebab musabab why I buy this thing ?

Firsltly, walaupun harga dia mahal sikitlah kannn, tapi aku rasa berbaloi lah sebab selain boleh dijadikan UV protection, boleh dijadikan sebagai foundation jugak, sebabbbb, I hate Compact Powder ! *ampun kepada lover compact powder* hewhew.  Sebab ia buat muka kite nampak padat or ketat or suke hati la apekann. Kalau uollss pakai sunplay ni nampak la macam gloomy sikit, kira muka nampak fresh la. Kalau I punya sunplay yang kaler pink ni, die memang sesuai untuk dipakai harian, nak tahu ape yang terkandung di dalamnya ? sat nohhh :) Aku highlight yang penting je la yeee.

1. Vit C and E tp help lighten dark spots and enhance skin fairness.

2. japan 'water liquid' formulation is silky smooth, non greasy and transparent on skin.

3. Water andsweat proof formula.

(kalau kau tak paham kau bukak le google translate okayy)

pastu kat depan botol tu ade tulis fair and light
Aku ni memang suka make up yang light-light je. jadi, itu je pendapat aku. Bagi aku lagi sunblock ni memang sangat diperlukan lah untuk masa sekarang ni, dengan cuaca kat malaysia yang panas tahap melampauuu kann. So, kau orang decide lah sendiri. Ini just aku punya review pasal produck ni je. Okayy sweety ?? 

~BuiBui~

p/s : sepiking omputehh pulak aku sejak kerja part time neh :D

No comments:

Post a Comment