Saturday, January 5, 2013

Yuhhuuu :)

Assalamualaikum :)
Hye to all. Hope kalian semua dalam keadaan baik-baik saja hokeyy?
Yeahh, setelah bekerja ditempat baru, belajar benda baru, berkenalan dengan orang baru, and the most important thing is dapat pengalaman baru! Because pengalaman tak boleh dicipta tapi, harus dilalui dan ditempuhi. Okayy, first thing first, bila kita bekerja sebagai orang bawahan, kita wajib atau harus ikut sahaja arahan yang disuruh selagi ia tidak bertentangan dengan syariat Islam :) Sebab ada je trainee yang nak ikut kepala sendiri kan, tapi itu semua hanya mengundang gosip-2 murah ditempat kerja lahh. 

I just aware something, setiap hari akan ada pengajaran untuk aku. Ofcorse selama aku duduk kat asrama, there a lot of things that I can`t count that I have learn. Dari persahabatan, perpisahan, relationship, percakapan, how to control your feelings, how to manage your time and so on. Pastinya banyak bangun jatuh yang aku lalui sebagai murid sekolah *formal seyh*

Dan dan dan di tempat kerja sekarang ni, aku belajar banyak erti kesabaran. Dan kesabaran aku akhirnya terbayar. Banyak perkara yang terjadi dalam hidup aku yang menyedarkan aku dengan erti kesabaran. Yeah, it is only a simple ord "kesabaran", tapi, hasilnya sangat lah tak terkata kan?
It for me, I don`t know uolls lahh.

Dan perkara yang aku paling belajar ialah sifat dengki. Yes! I admit aku memang ada sifat dengki yang agak tinggi sikit. Tapi tadelah sampai aku nak bomohkan orang kan? Act, bila kita tak matang ia dipanggil sifat kecemburuan lahh. Sifat cemburu aku 50%, dan sifat ketidakkesahan aku 50%. So, it fair lahh kan.
Buat now, sejak aku bekerja, aku belajar untuk tidak menjadi cemburu atau iri hati kat orang lain. Sape yang pernah menjadi mangsa keadaan pilih kasih *ehh, bukan yang Abe Rosyam Nor tu ehh*, mesti pernah berasa betapa diri ini tidak dihargai, kan? TAPI, bila kita ada sifat cemburu macam aku, kita juga harus malah wajib ada sifat sabar sabar tinggi, barulah kita dapat menstabilkan emosi kita tu. Supaya tidak timbul muncung-muncung itik dengan member-member. 

Banyak benda lagi yang akan aku belajar. Sekarang kan ada kawan-kawan kita yang ada rezeki dapat masuk kolej awal, *over kan, result tak keluar lagi, kau dah masuk kolej dulu dahh nokss* haha
For me, itu rezeki masing-masing, if you get the chance why not you try it right? Everyone have their own rezeki. Maybe Allah want to test you. Who know what come tomorow right ? So, for your own sake, think for tomorow, do it for now, and learn from yesterday. Hope your life is better than before. 

Of corse rase jelousss itu ada. Tapi, masing-masing ada ujian yang dah ditentukan. Everybody have their life. Tak best lah pulak kan, kalau semua orang having the same things right? Bagi aku semua orang ada peluang and the most important thing is how you use the peluang. Okay? aku dah macam cikgu kaunseling dah. So, I stop at here and please pray for GAZA :)

PEACE PALESTIN !
wassalam
lillahi Ta`ala
ma`assalamah :)

p/s : Maafkan beta bahasa rojak, beta gabungkan bahasa melayu, arab dan english. Mungkin esok lusa beta         msukkan bahasa ferancis kaa. Haha :) Chiilax

No comments:

Post a Comment