Saturday, October 8, 2011

Oh Lelaki !

Assalamualaikum .
Berbicara pasal lelaki , memang banyak bende nak di cakapkan . tapi , bila bab menulis nieyhh . haihh , lomahh den ( muehehehe )
Hem , aku tak paham kenape lelaki zaman sekarang ni tak pandai menilai perempuan .
Okayy , Diba tahu korg tak paham . Contohnya macam ni , haritu aku pegi kem , so , time nak balek tuhh , ade lahh mamat nihh , orang kate die hensem , tapi macam tiga suku je aku nengok , ngeh-2 . Okayy , back to story . Then , lelaki nieyhh lebihh layan pompuan yang hu ha hu ha sana sini macam hape tahh , dari suke kat pompuan yang bg aku baik .
Maksud aku , pompuan yang baik bagi aku tulahh yang laki tak suke . Hem , okayy , aku rase , aku tahu kenape . sebb pompuan yang baik ni , martabat die tinggi siket , Sampaikan lelaki punn tabik springg lahh kan
Tp , bila aku tanye soalan kat mak aku :

" mummy , kenape lelaki lebihh suke layan pompuan yang suke mencapub dari yang baik ? "

then , jawapan mak aku :

" alahh , lelaki tuhh , mase muda-2 ni nak seronok je . Cinta berlandaskan hawa nafsu tak kemana punn . "

Hem , okayy , sekarang aku terfikir , patutlahh orang zaman sekarang ni mudahh sangat putus cinta dan mudah sangat jatuhh cinta , sebab apa ??? jawapannya mudah je , sebb diorang tak jumpa lagi dengan cinta yang sebenar . sebb tu diorang tak puas dalam mencari cinta . bagi aku , kalau orang tuhh dah dapat cinta yang sebenar , die takkan cari lagi cinta lain .
next , beralihh pulakk kat cerita yang agak lawak lahh , bila mengenangkan bende nieyhh , aku jadi hairan bin ajaib , hem , nak tahu kisahnye ???

Bermula disini ....
satu hari aku kene balik Ipoh sebab ada kenduri kawen , so , pepagi lagi dah gerakk , dalam pukol 7 lebihh macamtu , tapi , dah gerak pepagi , mate punn tak cukup tidur lagi , ape lagi , sambuglah balik projek yang tertunggak tadi . pastu adeq aku kejut " kak , kenyang ke tidur tu ? bangunlahh sarapan " so , disebabkan sudah diperli sebegitu baek punye , aku pun bangunlahh ngan muke yang still mamai lagi .
pastu , aku punn betul kan tudung siket-2 then ikut lahh blakang family aku yang dahh mendahului aku tuhh . kiteorang berhenti sarapan kat RNR mane tahh , tak ingat . pastu mak aku suruh aku jage tempat duduk biar mak aku yang belikan makanan , tp pepagi manelahh aku nak sarapan ( diet lahh katekan ) .
aku pun duduk tercongoklahh kat kerusi tu .
tetibe... datang sorang mamat pekerja RNR tu , dengan baju bunga-2 hijau die tu , ( ade tulis PLUS lagi . hik-2) kat aku . aku dahla tengah ngantuk beb time tuhh , aiseyhh man ... kacau line lahh , aku ingat die nak bersihkan meje . rupenye lain pulakk hajatnye , tetibe die tanye aku :

" dik , prasan tak ade abang pandg-2 adik kat situ "

aku pun dahlahh rabun + ngantuk . aku jawablahh TAK !
pastu die kate :

" nak nombor fon..."

die tak habis cakap lagi dah lari lintang pukang . hehehhe .
rupenye makcik aku datang dari belakang . nasib baik makcik aku tak nampak pape . hahaha . lawak betulllah lelaki ni . depan aku punyelahh berani , nampak makcik aku , lari lintang pukang , hak-2 .
hem , moral of the story , lelaki ni nampak macho , hati ade taman rama-2 :))) muehhehee ,

P/s : fobia nampak RNR :DD

2 comments:

  1. haha...so,,laki macho je tp x nmpk baeknye,,reject it..huhu..dyb,,2 la cun sgt,,mamat rnr pon nk ngan ko..haha.btw,,macho uh..xle bla...

    ReplyDelete