Monday, October 10, 2011

Terima kasih :)

Assalamualaikum , mulakan hari anda dengan senyuman yang ikhlas , kalau badmood , tak payah senyum , hehehe , wokeyhhh , hari ini , aku terasa sangat tenang , biarpun sekarang tengah exam week , hem , bila dengar je lagu-2 nasyid , automatik , hati aku jadi hepi , jadi tenang , sebb sesetengah lagu ni bolehh memujuk kita , dengan ayat yang hiperbola gitu , hahaha , banyak lagu nasyid yang membuatkan aku tenang , tapi , ade satu lagu nieyhh memang sngat seronok , okayy , nak tahu tajuk die ?? tajuk die EPILOG SILAM , semua orang ada dosa silam , dan sentiasa dibelenggu dosa silam , namun , semua orang ada peluang untuk menebus kembali dosa silam itu , setiap kali aku sendiri , lagu ini selalu bermain difikiran aku , membuatkan aku rasa sentiasa bersama Allah , tapi , dosa yang telahh aku lakukan membuatkan aku tidak layak bersama-Nya . Memang setiap hari kita berusaha untuk menjadi lebih baik dari hari-2 yang sebelumnya , namun apakan daya , Allah telah bagi green light kat Syaitan untuk menyesatkan manusia , tapi kenapa ??? Jawapan yang sangat mudahh , untuk menguji keimanan manusia , indahnya manusia bukan pada figuranya , namun pada tahap keimanan yang diperolehinya , manusia tidak layak untuk menilai seseorang itu , jadi , biarlahh itu menjadi urusan tuhan , lagu yang ingin Diba kongsikan ini , memang membawa maksud yang sangat mendalam , jadi , sesiapa yang sedang dibelenggu dosa-2 silam , memang patut dengar lagu ni , semoga pintu hati kita terbuka untuk kembali kepada-Nya dalam erti kata sebenar . semoga allah masih membuka pintu taubat buat kita , Amin . dengarlah , Epilog Silam by Haikal .




Epilog Silam ~ Haikal

Epilog Silam ~ Haikal

Dalam mengenang kisah hidup silam
Ku sedar dari kesilapan lalu
Tuhan beratnya dosa-dosaku
Masihkah ada ampunan buatku

Tuhan...
Dalam menempuh hidup ini
Banyaknya dugaan datang menguji

Tuhan...
Ada yang dapatku gagahi
Dan ada yang gagal kuhindari

Tuhan...
Dosaku menggunung tinggi
Tapi taubatku tak kutepati

Tuhan...
Rahmat-Mu melangit luas
Terlalu sedikit kubersyukur

Kini kukembali pada-Mu
Mengharap maghfirah dari-Mu
Mogakan terampunlah dosa-dosaku
Biarpun ujian melanda
Ku tetap berkasih pada-Mu
Kerna kuyakin kasih-Mu
Kekal tiada sudahnya...

P/s :semoga masih ada sinar buat kita . Amin .

No comments:

Post a Comment