Wednesday, October 26, 2011

Terima Kasih !

Assalamualaikum :)
Kenape tetibe tajuk entry ni terima kasih ehh ? * lantak aku lahh blog aku .
hahaha . wokeyhh , aku nak cakap terima kasih banyak-2 kat mummy aku bcoz tanpa bantuan mummy aku , mesti semua keje aku tak beres , sebab aku kene pg beli barang kehulur kehilir , jadi , kalau mak aku tak hantar , mesti aku tak bolehh pegi kan ? hem , bersyukur sangat dikurniakan mummy macm tuhh . so , korang pun kene hargai mak korang , kalau dia buat sesuatu yang menyakitkan hati kita , mesti ada sebab . Allah dah anugerahkan mak kita tu ada sebab , Dia yang menciptakan kita , aku ada terbaca buku yang ditulis oleh ustazah Nor Bahiyah . pasal anak derhaka . Kisah tu memang memberi kesan , tapi da lupa lahh kisah tu . Tapi , ada juga hadis yang menunjukkan betapa perlunya kita menghormati ibu bapa kita .


Sabda rasulullah s.a.w yang maksudnya: “ Redha Allah bergantung pada redha dua ibu bapa, dan murka Allah bergantung pada murka kedua-dua ibu bapa.”


Aku pasti mesti semua orang yang bace entry ni akan cakap , alahh aku dah biase dengar hadis tu , sampaikan tak terkesan langsung kat hati kan ? Tape , ataupun , mesti korang cakap , alahh , aku tak buat dosa pun :) janganlah sesekali kita memuji diri kita , setiap manusia melakukan dosa kecuali Nabi Muhammad . hati ibu bapa mudah tersentuh lebih-2 lagi ketika usia tua , mereka hanya mengharapkan sedikit perhatian kita . Susah ke nak bagi ? janganlahh keinsafan itu datang ketika kita berada di depan jasad kaku ibu bapa kita , tidak guna keinsafan itu sedikit pun . Semoga kita merupakan golongan anak-2 yang soleh dan solehah 
, Amin ...


P/s : kenapa kau tak puas hati ngan aku ? jeles ke ? cakaplahh sebb orang tak pilih kau ? haishh , macam mane nak elak perasaan hasad dengki ehh ? sape ade idea ? share yea . bende ni untuk membe sy :))



1 comment: